TL;DR verze
Umím:
- SEO
- Můj denní chléb. Momentálně jiné služby aktivně nenabízím.
- Specializace (v tomto pořadí)
- E-commerce
- Lokální SEO
- Obsahové weby
- PPC
- Pro řadu projektů (většinou kvůli nízkému rozpočtu) nedává smysl, aby si platili dedikovaného specialistu/agenturu na správu reklamy
- Do určitého budgetu jsem schopný (typicky 50-100 tisíc měsíčně) jsem schopný PPC kampaně odbavit sám. Nad to už se to začně lámat a vyplatí se vám najmout freelancera/agenturu, která z toho vytěží víc
- Klidně vám pomůžu s výběrem, protože na trhu je pořád spousta kejklířů. Mám zkušenost, že si klient vybral specialistu sám (kritéria jsou mi neznámá), a během dvou týdnů se výkon propadl téměř o 100% a ze zisku se dostal do ztráty desítek tisíc korun měsíčně
- Platformy: Google Ads, Sklik, FB/IG ads, Glami, Heureka/Zboží
- Přesahy
- UX
- Copywriting
- Content writing
- Email marketing
Tech stack:
- CMS
- Shopify
- Shoptet
- Fastcentrik
- WordPress
- WooCommerce
- Nástroje
- GA4
- GSC
- Ahrefs
- Sitebulb
- Semrush
- Screaming Frog
- Marketing Miner
- Google Business Profile
- Google Keyword Planner
Pracovní zkušenosti:
- SEO & Content specialista/konzultant (2022-doteď)
- Alza.cz – Dům, dílna a zahrada
- Freelance
- E-commerce specialista/konzultant (2020-doteď)
- JohnsonStore CZ/SK
- Freelance
- Niche site owner (2020-doteď)
- Podnikání (na IČO)
- Správce e-shopu (2018-2020)
Dlouhá verze ↓
Níže je detailnější přehled zkušeností. Jsou seřazeny od nejaktuálnější po nejstarší.
Alza.cz – SEO & Content Specialist
Aktuálně pracuju v Alze jako SEO & Content specialista pro segment Hobby a zahrada, kde řídím a optimalizuju obsah kategorií a produktů, okrajově i článků. Jsem zodpovědný hlavně za výkon kategorií (pozice, návštěvnost a obrat) a kvalitu kategorií (parametry a obsah).
Pro představu, tak pár dat z mého segmentu:
- Měsíční hledanost Google: 7 600 000+
- 1400+ kategorií
- Na Hobby se měsíčně listuje desítky tisíc nových produktů
Vlastní projekt – Niche site (USA)
Dlouhou dobu jsem při zaměstnání pracoval na vlastním projektu, tzv. niche site. Cílovka byla v USA (!). Na webu dělal spíš ve sprintech, než že bych na tom soustavně dřel, ale podařilo se mi ho dostat z 0 na 50 000 měsíčních návštěv (100% z toho bylo z organicu – Google/Bing). Pak ale v roce 2023 Google vydal sérii updatů algoritmu, které tento typ byznysu definitivně pohřbili.
APMsport.cz – E-commerce specialista (později e-commerce manažer)
První klient, pro kterého jsem pracoval byl e-shop APMsport.cz. Ze začátku jsem řešili pouze správu PPC kampaní, u kterých se kumulativní rozpočet vyšplhal k 200 000 Kč měsíčně. Později jsem začal řídit celý online marketing, kde jsem měl pod sebou správce e-shopu, správce sociálních sítí a další lidi zapojené do projektu.
Bohužel jsme s klientem nenašli společnou řeč, a nepodařilo se mi prosadit kroky, které by celý e-shop skokově posunuli dopředu, resp. výš (návštěvnostně i obratově). To beru jako svoji chybu.
Výsledek: zvýšení organické návštěvnosti o 451% (z 452 v březnu 2020 na 2 490 v březnu 2024). SEO nebylo primární fokus.
Johnson Health Tech CZ & SK – E-commerce specialista
Společnost Johnson Health Tech CZ & SK, která v té době byla světovou dvojkou ve výrobě/prodeji fitness vybavení (asi pořád je, nemám aktuální data). Spravoval jsem e-shopy JohnsonStore.cz a JohnsonStore.sk, kde jsem řešil kompletní rozvoj e-shopů. Primárně PPC kampaně (Google Ads, FB/IG Ads) a prodej na marketplacech. Ve volných chvílích jsem pracoval na SEO a content marketingu. Mimo to jsem také vytvářel produktové karty, např. tuto ručně nakódovanou (popis produktu).
Výsledek: Organická návštěvnost zvýšena o 19 900%. Téměř z 0 na 1 200 měsíčně (vysoce konkurenční obor s průměrnou hodnotou objednávky nad 20 000 Kč). Odešel jsem do Alzy krátce po začátku práce na organicu (těsně před největím nárůstu v grafu).
GardenTechnik – Správce e-shopu
Na konci roku 2018 jsem začal jako administrátor e-shopu GardenTechnik, kde jsem se poprvé dostal k online marketingu. Samostudiem jsem se naučil základy e-commerce, hlavně SEO, PPC, zbožových srovnávačů a email marketingu.
Postupně jsem začal dělat na webu změny, které vedly k nárůstu organické návštěvnosti o 2 540% (279 v listopadu 2018 vs 7366 v listopadu 2023). V té době jsem ani pořádně nevěděl, co dělám, a neuměl jsem ani udělat klíčovku, takže za mě dobrý 🫡. Tento e-shop dodnes drží první pozice oproti největším e-shopům v česku, jak oborových speciálek, tak obecných gigantů.